EFT prakse

EFT Pamata protokols:

1. izmērām mūsu problēmas intensitāti no 0 līdz 10, kur 0 – problēmas nav, jūs esat pilnīgi mierīgs un atslābināts; 10 – problēmas intensitāte ir tik liela, ka sliktāk jau nevar būt;
2. bungojam pa karatē punktu, 3 reizes skaļi atkārtojot Sagatavošanas frāzi;
3. bungojam pa 9 punktiem uz ķermeņa, pie katra punkta 1 reizi skaļi atkārtojot Atgādinājuma frāzi;
4. lēni un dziļi ieelpojam un izelpojam;
5. izmērām mūsu problēmas intensitāti šobrīd no 0 līdz 10. Ja problēmas intensitāte joprojām ir augstāka par nulli, tad sākam no sākuma.

Kādus akupunktūras punktus mēs izmantojam EFT Pamata protokolā:


Karatē punkts atrodas pa vidu starp plaukstas pamatu un mazā pirkstiņa pamatni.

Secība no 9 punktiem:
1. galvas augša,
2. uzacs sākums, tieši virs deguna,
3. uzacs beigās, acs ārējās malas stūrī (tieši uz kaula),
4. zem acs, aptuveni 2 cm zem zīlītes, (tieši uz kaula),
5. dobums zem deguna (starp degungalu un augšējo lūpu),
6. dobums zem mutes (starp apakšējās lūpas apakšmalu un zodu),
7. vieta, kur savienojas krūšukauls, atslēgas kauls un pirmā riba. Lai to atrastu, novietojiet rādītājpirkstu atslēgas kaula sākumā (vietā, kur vīrietis sietu
kaklasaites mezglu) un pavirziet rādītājpirkstu pa 2,5 cm virzienā uz nabu un tad pa 2,5 cm virzienā uz sāniem,
8. ķermeņa sānos, aptuveni 9 cm (jeb 4 pirksti) zem paduses. Vīriešiem – vienā līmenī ar krūšu galiem, sievietēm – krūštura lencītes vidū,
9. vīriešiem šis punkts atrodas 2 cm zem krūšu galiem. Sievietēm tas atrodas zem krūtīm, kur krūtis saskaras ar krūškurvi.

Sagatavošanas frāze:

Sagatavošanas frāze palīdz mums psiholoģiski un ķermeniski sagatavoties darbam ar mūsu problēmu. Sagatavošanas frāze sastāv no problēmas apraksta un neitralizējoša apgalvojuma:

Lai arī man ir ……. (mūsu problēmas apraksts), es dziļi un pilnībā pieņemu sevi.

Mūsu “problēma” var būt negatīvās jūtas, domas, izjūtas ķermenī. Esiet specifiski un konkrēti aprakstot savu problēmu. Piemēram: «Lai arī es dusmojos uz dēlu par to, ka viņš rupji man atbildēja, es dziļi un pilnībā pieņemu sevi», «Lai arī man ir smaguma sajūta galvas labajā pusē, es dziļi un pilnībā pieņemu sevi».

Atgādinājuma frāze:

Atgādinājuma frāze ir vienkārši vārds vai īsa frāze, kas raksturo problēmu, ar kuru mēs šobrīd strādājam. Tā palīdz mūsu ķermenim un prātam fokusēties uz problēmu, ar kuru mēs strādājam. Atgādinājuma frāze ir identiska problēmas aprakstam Sagatavošanas frāzē. Piemēram, ja Sagatavošanas frāze ir «Lai arī es esmu dusmīga uz to klientu….», tad Atgādinājuma frāze būs «šīs dusmas», «esmu dusmīga uz to klientu».