EFT protokols

1.    izmērām mūsu reakcijas intensitāti uz situāciju no 0 līdz 10,

kur 0 – jūs esat pilnīgi mierīgs un atslābināts;

bet 10 – lielāks diskomforts jau nevar būt.

2.    bungojam pa karatē punktu, 3 reizes skaļi atkārtojot Sagatavošanas frāzi:

 Lai arī man ir … (problēmas apraksts), es dziļi un pilnībā pieņemu sevi.

Mūsu problēma var būt situācijas apraksts (piem., “Neko šobrīd negribu darīt”) vai mūsu reakcijas uz situāciju apraksts – mūsu jūtas, domas, izjūtas ķermenī (“Esmu dusmīga uz sevi/jutos vainīga, ka neko negribu darīt”).

3.    bungojam pa 9 punktiem uz ķermeņa, pie katra punkta 1 reizi skaļi atkārtojot Atgādinājuma frāzi.

Atgādinājuma frāze ir vienkārši vārds vai īsa frāze, kas raksturo situāciju, problēmu un mūsu reakciju uz to:

“Es jūtos bezcerīgi atrast jaunu darbu”, “Šobrīd es jūtos vientuļa”, “Esmu pārēdusies”, “Ļoti gribas apēst ko saldu”, “Esmu pieņēmusies svarā”, “Nekādi nevaru sākt rakstīt atskaiti”, “Pulsējošas sāpes deniņos”, “Sāp jostas daļa”, “Negribas taisīt vakariņas”, “Dusmīga uz vīru”, “Bail nokavēt sapulci”, “Kaitina šis korķis uz ceļa”, “Nezinu, kā atrisināt šo situāciju”, “Visiem ir vienalga, kas ar mani notiek”.

4.    lēni un dziļi ieelpojam un izelpojam.

5.    izmērām mūsu situācijas un reakcijas intensitāti šobrīd no 0 līdz 10. Ja intensitāte joprojām ir augstāka par nulli, tad sākam no sākuma:

“Lai arī mani joprojām satrauc šī situācija, es dziļi un pilnībā pieņemu sevi”.